Drodzy Rodzice Przedszkola 361

Strona internetowa, będzie aktualizowana w miarę możliwości nauczyciela, który jest opiekunem strony. 

Prosimy o wyrozumiałość. Dziękujemy. 



Drodzy rodzice zapraszamy do zapoznania się z listem od Prezydenta Miasta Warszawy

https://edukacja.warszawa.pl/aktualnosci/22163-list-prezydenta-mst-warszawy-do-dyrektorow-szkol-nauczycieli-uczniow-i-rodzicow

 

Wyznaczony wcześniej termin i sposób zgłoszenia przyjęcia dziecka na dyżur wakacyjny do przedszkola dyżurującego może być utrudniony lub nawet niemożliwy, w związku z tym wprowadzono zmiany terminów i sposobu przyjmowania zgłoszeń dzieci na dyżur wakacyjny.

W czasie ograniczenia funkcjonowania przedszkoli specjalnych warunkiem przyjęcia dziecka na dyżur wakacyjny do przedszkola dyżurującego jest zgłoszenie dziecka na dyżur wakacyjny drogą e-mailową lub telefoniczną.

W tym celu rodzic albo prawny opiekun:

– przesyła na adres e – mailowy przedszkola skany „karty zgłoszenia” dziecka i orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego,

lub

– zgłasza dziecko do przedszkola na dyżur wakacyjnytelefonicznie. W czasie rozmowy upoważniony pracownik przedszkola poprosi o podanie danych wymaganych w karcie zgłoszenia oraz niezbędnych informacji zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.

Termin dokonywania zgłoszeń jest wydłużony do 15 maja 2020 roku.

Zmieniony jest również termin przekazania rodzicom informacji o wynikach przyjęć – po zmianie jest to 29 maja 2020 roku.

W razie wznowienia funkcjonowania przedszkoli specjalnych bez ograniczeń, nabór będzie odbywał się na dotychczasowych zasadach.  W przypadku rodziców, którzy wcześniej zgłosili dziecko telefonicznie warunkiem przyjęcia dziecka do przedszkola dyżurującego będzie złożenie przez rodziców w dyżurującym przedszkolu „karty zgłoszenia” dziecka wraz z kserokopią orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego potwierdzoną za zgodność z oryginałem w terminie do 15 maja 2020 roku.

Poniżej w plikach do pobrania znajdują się:

– terminarz dyżurów wakacyjnych w 2020 z adresami e-mailowymi i numerami telefonów przedszkoli,

– informacja dotycząca dyżurów wakacyjnych w publicznych przedszkolach specjalnych podczas wakacji w 2020 roku -zmiany terminów i zasad przyjmowania dzieci,

– karta zgłoszenia dziecka z informacją dotyczącą ochrony danych osobowych.

Koronawirus.

Jak wspierać osoby z problemami zdrowia psychicznego.

Gdzie szukać pomocy?

 

 

Przydatne telefony

  • Bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111
  • Antydepresyjny telefon zaufania: 22 484 88 01 (czynny w poniedziałki i czwartki w godz. 17-20)
  • Bezpłatny Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym: 116 123 (czynny od poniedziałku do piątku w godz. 14-22
  • Ogólnopolski Telefon Zaufania „Uzależnienia behawioralne”: 801 889 880 (czynny codziennie, prócz świąt państwowych, w godz. 17-22; dzwoniąc płaci się tylko za pierwszy impuls połączenia)
  • Bezpłatna infolinia: 800 190 590
  • Centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego –  Linia Wsparcia 800 70 2222 jest linią całodobową i bezpłatną dla osób dzwoniących. Pod telefonem, mailem i czatem dyżurują psycholodzy Fundacji ITAKA udzielający porad i kierujący dzwoniące osoby do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie – https://liniawsparcia.pl/
  • Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę: 116 111
  • Wojska Obrony Terytorialnej na polecenie ministra obrony narodowej uruchomiły pod numerem telefonu 800 100 102 specjalną, całodobową i bezpłatną infolinię ze wsparciem psychologicznym dla osób znajdujących się w kryzysie związanym z kwarantanną lub leczeniem SARS-CoV-2. Specjalistyczna pomoc udzielana jest przez psychologów wojskowych WOT.

Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego

Osoby przebywające na leczeniu w szpitalach, w których do tej pory pracował Rzecznik Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w pierwszej kolejności proszone są o kontakt telefoniczny bezpośrednio z tą osobą. Jeśli w szpitalu psychiatrycznym nie ma rzecznika, możliwy jest kontakt z osobami wyznaczonymi do doraźnej pomocy według podziału na województwa:

  • łódzkie, małopolskie, mazowieckie, świętokrzyskie – pani Sylwia Wasilewska, tel. 789 404 794

Centra Zdrowia Psychicznego

Telefonicznie (od poniedziałku do piątku w godz. 8-18) wsparcia udzielają Punkty Zgłoszeniowo-Koordynacyjne w Centrach Zdrowia Psychicznego. Na podstawie rozmowy ustala się, czy pacjent potrzebuje natychmiastowej pomocy, a jeśli tak, to jakiej. Jeżeli przypadek jest nagły, wymagający opieki całodobowej, pacjenci zapraszani są na konsultację osobistą lub do izby przyjęć szpitala. Osoby, które już korzystają z pomocy Centrum, mogą liczyć na teleporadę – konsultację telefoniczną z psychiatrą, psychoterapeutą, psychologiem.

  • Centrum Zdrowia Psychicznego w Warszawie przy Szpitalu Wolskim im. dr Anny Gostyńskiej Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej – tel.: 508 306 594, 22 38 94 880, 22 632 86 81 (dla mieszkańców dzielnicy Wola)
  • Centrum Zdrowia Psychicznego w Warszawie przy Instytucie Psychiatrii i Neurologii – tel. 22 840 66 44 (dla mieszkańców dzielnicy Mokotów)
  • Centrum Zdrowia Psychicznego w Pruszkowie przy Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza – tel. 22 739 14 26 (dla mieszkańców Pruszkowa, powiatu pruszkowskiego, gminy Podkowa Leśna, dzielnicy Ursus)
  • Centrum Zdrowia Psychicznego w Warszawie przy Szpitalu Bródnowskim – tel. 22 326 52 90 (dla mieszkańców Targówka)

 

Bielany

  • Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży Warszawa Bielany 
  1. Daniłowskiego 31 telefony: 536 777 251, 530 777 875
  • Środowiskowe Centrum Pomocy psychologicznej dla dorosłych w Warszawie 
  1. Kasprowicza 30 telefon: 569 07 50

 

 

Wola i Ochota

 

 

  • Na Ochocie jest to inicjatywa dzielnicowego Ośrodka Pomocy Społecznej. Psycholodzy codziennie od poniedziałku do piątku w godz. 8-16 mają udzielać wsparcia wszystkim osobom, którzy go potrzebują w związku z obecną sytuacją zagrożenia epidemiologicznego.
  • Psycholodzy są dostępni pod numerami: 797319644, 723245001 oraz 723244998.
  • Na Woli pomoc psychologiczną dla mieszkańców przygotował Punkt Informacyjno-Konsultacyjny dzielnicy pod numerami: 22 443 57 60 oraz 22 443 57 58. Są one dostępne w poniedziałek w godz. 10–14, w środę w godz. 12-16 oraz w piątek w godz. 8-12.
  • Na Woli też, podobnie jak na Ochocie, można uzyskać wsparcie psychologiczne w Ośrodku Pomocy Społecznej. Zespół psychologów i interwentów kryzysowych dyżuruje od poniedziałku do piątku w godzinach 8–16 w dzielnicowym Ośrodku Pomocy Społecznej. W tym przypadku należy najpierw zadzwonić pod numer 22 571 50 00 i pracownik Punktu Obsługi Interesanta skieruje potrzebującą takiej pomocy osobę do właściwego specjalisty. Można też wysłać mail na adres sekretariat@ops-wola.waw.pl.

Targówek

W związku z obecną sytuacją epidemiologiczną, pod numerem telefonu (22) 44-38-732 można uzyskać wsparcie psychologiczne. Psycholodzy pozostają do dyspozycji mieszkańców dzielnicy w następujących dniach:

  • w środy w godz. 16.00 – 20.00,
  • w czwartki w godz. 17.00 – 20.00.

 

Nie tylko przez telefon

https://www.psychologowie-dla-spoleczenstwa.pl/kontakt

 

Wsparciem służą także dzielnicowe Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne.

ZASADY ORGANIZACJI PRACY NAUCZYCIELI ON-LINE Z WYCHOWANKAMI I RODZICAMI W PRZEDSZKOLU 361:

Godziny pracy

 on-line

Wykonywane czynności:
8:00 – 9:00 Zgłaszanie gotowości do pracy Dyrektorowi, przekazywanie informacji o efektach pracy. 
9:00 – 10:30 Przesyłanie materiałów dla dzieci
10:30  – 12:30 Indywidualne kontakty z rodzicami – konsultacje, efekty pracy dziecka (zdjęcia wytworów)
12:30 – 13:00 Przygotowywanie i opracowanie materiałów na następny dzień
W poniedziałki przesyłanie mailem do Dyrektora planów pracy na cały tydzień.
Udział on-line w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
Stawiennictwo w placówce na polecenie Dyrektora.

INFORMACJA DLA RODZICÓW O ZASADACH  PRACY ON-LINE NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLE 361 

                                  

Godziny pracy nauczycieli on-line      Wykonywane czynności
9:00 – 10:30 Przesyłanie materiałów edukacyjnych
10:30 – 12:30 Możliwość indywidualnej konsultacji on-line z nauczycielem, możliwość przesyłania przez rodziców efektów pracy dziecka w postaci zdjęć, filmów
8:00 – 14:00  Kontakt do Przedszkola tel.: 226333892,

 mail: przedszkole361@interia.pl

 lub osobisty

ZASADY BEZPIECZNEGO KORZYSTANIA PRZEZ  DZIECKO Z INTERNETU: 

Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie. Uczul je na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości w Internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w sieci, ani też wierzyć we wszystko, co o sobie mówią.

Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy chcą mu zrobić krzywdę. Rozmawiaj o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu prywatnych danych – często dostęp do stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga ich wpisania.

Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść ujawnienie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu czy numeru telefonu i nie przesyłało zdjęć.

Wiele dzieci używa Internetu do rozwijania swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).

Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka. Często zdarza się, że najmłodsi przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze, kiedy poczuje się niezręcznie, coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.

Pamiętaj, że dzieci często same obciążają się winą. Powiedz, jak ważne jest dla Ciebie to, by z Tobą rozmawiało. Doceń jego odwagę i zaufanie, jakim Cię obdarzyło. Powiedz swojemu dziecku, że zawsze może na Ciebie liczyć.

Zapoznaj dziecko z netykietą – zasadami dobrego zachowania w Internecie. Przypominaj mu o zasadach dobrego wychowania. W Internecie, podobnie jak w każdej dziedzinie naszego życia obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa, itp. (zasady netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl). Twoje dziecko powinno je znać.

Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami. Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również źródłem rozrywki.

 Uproszczone zasady rekrutacji – akcja letnia
h//edukacja.warszawa.pl/dla-ucznia-i-rodzica/rekrutacja/przedszkolaki-dyzury-wakacyjne/22132_uproszczenie-zapisow-na-dyzury
Polecamy karty pracy do wykonania  z dzieckiem pracy https://eduzabawy.com/karty_pracy/ podzielone tematycznie oraz generatory kart pracy do edycji. https://eduzabawy.com/generatory/.
Znajdą tam  Państwo ćwiczenia do nauki pisania, pisanie po śladzie, naukę zegara, grafy matematyczne i wiele innych zadań. Życzymy udanej zabawy i zdrowia.
Rada Pedagogiczna Przedszkola 361

Drodzy rodzice. Przesyłam list dla Was od Prezydenta Miasta Warszawy

Wnioski przyjmowane będą do 20 marca. Rodzice mogą skorzystać z dwóch sposobów:

  1. Wysłanie skanu wniosku i pozostałych dokumentów drogą mailową na adres  placówki. Adresy mailowe i numery telefonów placówek  można znaleźć na stronach przedszkoli lub na stronie Biura Edukacji www.edukacja.warszawa.plW zakładce Edukacja warszawska/ szkoły i placówki publiczne w zestawieniu w pliku excel.
  2. Dostarczenie dokumentów w wersji papierowej do placówki. W placówce zachowane są zaostrzone reguły sanitarne: płyn do dezynfekcji rąk,  ograniczony kontakt z pracownikami, zachowanie odpowiedniego – 1.5 metrowego dystansu między obecnymi w budynku. Ewentualne konsultacje udzielane są wyłącznie telefonicznie i mailowo.

W wypadku niemożności otrzymania z zakładu pracy zaświadczenia, placówki będą przyjmować oświadczenia rodziców o ich późniejszym dostarczeniu dokumentów.

W związku z epidemia wirusa Covid-19 od 16 marca żłobki, przedszkola, szkoły podstawowe i ponadpodstawowe będą zamknięte. Nauczyciele będą wysyłali materiały edukacyjne do indywidualnej pracy. W nadchodzących dniach będziemy państwa informować o kolejnych

Portale dla dzieci w wieku przedszkolnym i klas I-III 

szkoły podstawowej

Portale ogólne:

https://www.lulek.tv/ 

Można się tu nauczyć liczyć, czytać, pisać, określać nazwy miesięcy czy poznawać godziny na zegarze. Pokazujemy dzieciom nuty, pomagamy zapamiętać numery alarmowe, czy pierwsze słowa w języku angielskim. Zachęcamy do czytania książek, rysowania na kartce, śpiewania. Przekonujemy, że warto myć zęby, a mycie głowy wcale nie jest takie straszne.

https://ciufcia.pl/

 Strona zawiera darmowe gry flash dla dzieci w wieku od 4-6 lat.

http://www.buliba.pl 

Wartościowe, edukacyjne gry dla dzieci

http://www.dziecionline.pl

Gry i zabawy edukacyjne z różnych przedmiotów

http://www.dla-dzieci.com.pl

Pasmo edukacyjne w TVP ABC

Już od ubiegłego tygodnia kanał TVP ABC w godzinach 8:00-13:00 emituje codzienne, edukacyjne pasmo dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Programy te nie są przerywane reklamami. Wśród wielu propozycji jest m.in. codzienny program „Al-chemik”, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne oraz „Zaczarowany świat”, zajmujący się trudnymi pojęciami związanymi ze sztuką, teatrem i muzyką. TVP ABC ma w swojej ofercie również takie programy jak: magazyn ciekawostkowy „Teleranek”, audycję o zwierzętach „Zagadki zwierzogromadki”, program promujący czytanie książek „Zwierzaki czytaki” oraz serwis informacyjny dla najmłodszych „Studio ABC”.

Oferta programowa TVP Kultura od 16 do 20 marca 2020

W ramach swojej oferty TVP Kultura przygotowała zestawienie propozycji programowych dostosowanych do potrzeb uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Wśród nich znajdują się programy, filmy i Teatry Telewizji będące ekranizacją lektur obowiązkowych
i uzupełniających. Poniżej prezentujemy godzinowy harmonogram w poszczególnych dniach od 16 do 20 marca br.

Poniedziałek, 16 marca

  • Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Pinokio reż. Comencini Luigi (1972), 120 min.;
  • Godz. 15:09 Baletownik – krótka forma edukacyjna o balecie (2019), 3 min.;
  • Godz. 15:10 Śladami Wielkich kompozytorów – Śladami Chopina – cykl dokumentalny (2012), 50 min.;
  • Godz. 16:00 Lekcje z literatury – Herbert – mosty – Apollo i Marsjasz, cykl programów publicystycznych (2018), 25 min. – poezja Zbigniewa Herberta stanowi jedną z lektur obowiązkowych w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum i branżowej szkole I stopnia;
  • Godz. 16:15 Szlakiem miejsc niezwykłych – Pomniki historii – Sandomierz (2019), 5 min.;
  • Godz. 16:25 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 1 „Porwanie”, reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut – lektura obowiązkowa w klasach IV–VI szkoły podstawowej.

Wtorek, 17 marca

  • Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Klub włóczykijów i tajemnica dziadka Hieronima, reż. Tomasz Szafrański (2015), 93 min.;
  • Godz. 14:30 Baletownik – krótka forma edukacyjna o balecie (2019), 3 min.
  • Godz. 14:35 Śladami Wielkich kompozytorów – Śladami Czajkowskiego, cykl dokumentalny (2012), 50 min.;
  • Godz. 15:30 Lekcje z literatury – Herbert – mosty – Guziki – cykl programów publicystycznych (2018), 25 min. – poezja Zbigniewa Herberta stanowi jedną z lektur obowiązkowych w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum i branżowej szkole I stopnia;
  • Godz. 15:45 Szlakiem miejsc niezwykłych – Pomniki historii – Tyniec, (2019), 5 min.;
  • Godz. 15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 2 „Chartum), reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut. – lektura obowiązkowa w klasach IV–VI szkoły podstawowej.

Środa, 18 marca

  • Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Panna nikt reż. Andrzej Wajda (1996), 99 min.;
  • Godz. 14:35 Baletownik – krótka forma edukacyjna o balecie (2019), 3 min.;
  • Godz. 14:45 Śladami Wielkich kompozytorów – Śladami Verdiego, cykl dokumentalny (2012), 50 min.;
  • Godz. 15:35 Lekcje z literatury – Herbert – mosty – Dwie krople cykl programów publicystycznych (2018), 25 min. – poezja Zbigniewa Herberta stanowi jedną z lektur obowiązkowych w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum i branżowej szkole I stopnia;
  • Godz. 15:50 Szlakiem miejsc niezwykłych – Pomniki historii – Szalowa, (2019), 5 min.;
  • Godz. 15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. „Ucieczka” reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min. – lektura obowiązkowa w klasach IV–VI szkoły podstawowej;
  • Godz. 16:45 Baczyński, reż. Kordian Piwowarski (2012), 65 min. – poezja Krzysztofa Kamila Baczyńskiego stanowi jedną z lektur obowiązkowych w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum i branżowej szkole I stopnia.

Czwartek, 19 marca

  • Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Katarynka reż. Stanisław Jędryka (1967), 27 min. – lektura obowiązkowa w klasach IV–VI szkoły podstawowej;
  • Godz. 13:25 Literatura na ekranie – Antek reż. Wojciech Fiwek (1971), 50 min.;
  • Godz. 14:15 Baletownik – krótka forma edukacyjna o balecie (2019), 3 min.;
  • Godz. 14:15 Śladami Wielkich kompozytorów – Śladami Beethovena, cykl dokumentalny (2012), 50 min.;
  • Godz. 15:30 Lekcje z literatury – Herbert – mosty – Modlitwa Pana Cogito podróżnika, cykl programów publicystycznych (2018), 25 min. – poezja Zbigniewa Herberta stanowi jedną z lektur obowiązkowych w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum i branżowej szkole I stopnia;
  • Godz. 15:35 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 4 „Smain”. reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min. – lektura obowiązkowa w klasach IV–VI szkoły podstawowej;
  • Godz. 16:30 Daleko na północy, film animowany, reż. Remi Chaye, (2016), 80 min.

Piątek, 20 marca

  • Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Hamlet reż. Franco Zeffirelli (1990), 130 min. – lektura uzupełniająca (zakres rozszerzony) w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum;
  • Godz. 15:05 Śladami Wielkich kompozytorów – Śladami Offenbacha, cykl dokumentalny (2012), 50 min.;
  • Godz. 16:00 Lekcje z literatury – Herbert – mosty – Tren Fortynbrasa, cykl programów publicystycznych (2018), 25 min. – poezja Zbigniewa Herberta stanowi jedną z lektur obowiązkowych w 4-letnim liceum ogólnokształcącym, 5-letnim technikum i branżowej szkole I stopnia;
  • Godz. 16:15  Lektura na ekranie – Mały książę reż. Marc Ozborne (2015), 105 min. – lektura obowiązkowa w klasach VII–VII szkoły podstawowej; obowiązuje na egzaminie ósmoklasisty.

Specjalne kolekcje dla dzieci i młodzieży na TVP Vod

Dodatkowym działaniem podjętym przez Telewizję Polską jest udostępnienie w paśmie TVP Vod czterech specjalnych kolekcji zawierających materiały podzielone na kategorie dostosowane zarówno do najmłodszych, jak i starszych uczniów. 

  1. Kolekcja dla dzieci  „To się nie nudzi” – bajki, filmy familijne, programy rozrywkowe, archiwalne seriale i  spektakle dla młodych widzów 
  2. Kolekcja z dziedziny kultury „Kulturalny rock szkolny” – magazyny i programy kulturalne, filmy i seriale dokumentalne, filmy i seriale fabularne oraz koncerty polskich i światowych artystów 
  3. Kolekcja z dziedziny historii „Lekcja Historii” – programy telewizyjne, filmy i serie dokumentalne, filmy i seriale fabularne, archiwalne i historyczne, Teatry Telewizji
  4. Kolekcja „Lektury na ekranie” – filmowe i serialowe ekranizacje lektur szkolnych oraz filmy dokumentalne o autorach z kanonu lektur

Materiały edukacyjne do nauki zdalnej – rekomendacje MEN

Przypominamy również, że Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji, Zespołem GovTech Polska i instytucjami publicznymi przygotowało rekomendacje dotyczące materiałów edukacyjnych do wykorzystania przez nauczycieli i dyrektorów szkół.

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę”, portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.

 

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że na stronach Ministerstwa Edukacji Narodowej

(https://liblink.pl/Yk3zl8soTf został umieszczony komunikat dotyczący zawieszenia zajęć w szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych na okres dwóch tygodni (do dnia 25 marca). Zwracamy się z prośbą o stosowanie ww. wytycznych.

Polecamy dla dzieci w czasie zawieszenia zajęć. 

Telewizja Polska przygotowała dla dzieci i młodzieży produkcje o charakterze edukacyjnym, popularnonaukowym i kulturalnym. Na kanale dziecięcym TVP ABC w godz. 8:00-13:00 młodzi widzowie będą mogli codziennie obejrzeć różne programy edukacyjne. Wśród nich są m.in.: „Al-chemik” – program, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne, a także „Zaczarowany świat”, dzięki któremu dzieci zrozumieją trudne pojęcia związane ze sztuką. TVP ABC zaprasza również najmłodszych do oglądania programów takich jak: „Teleranek”, „Zagadki zwierzogromadki”, „Zwierzaki czytaki” oraz „Studio ABC”.”

Także TVP Kultura uruchamia specjalne pasmo dla dzieci i młodzieży. Codziennie w godz.13:00-17:00 widzowie będą mogli zobaczyć koncerty, wartościowe produkcje filmowe, spektakle Teatru Telewizji, seriale zgodne z obowiązującym kanonem lekt pour. Wśród najważniejszych produkcji wyemitowanych w najbliższych tygodniach znajdą się: „Twój Vincent”, „Tango” (Teatr Telewizji), „Wesele”, „Herbert – mosty” – cykl programów publicystycznych, „Śladami wielkich kompozytorów” – cykl dokumentalny, „Hamlet”, „Mały książę”, „Ogniem i mieczem”, „Dzieje mistrza Twardowskiego”, „Awantura o Basię” oraz koncert Doroty Miśkiewicz i zespołu Kwadrofonik „Lustosławki/Tuwim – Piosenki nie tylko dla dzieci”.

W popołudniowym paśmie nie zabraknie również programów naukowych i przyrodniczych.

Serwis Polskie Radio Dzieciom

To całodobowa stacja radiowa zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W ramówce znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci. Pasmo wieczorne, kierowane do osób dorosłych, to kompendium wiedzy w zakresie wychowania, rozwoju, kultury i sztuki.

Dziennikarze Polskiego Radia Dzieciom starają się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś interesującego i wartościowego dla najmłodszych. W swoich programach realizują misję edukacyjną i dbają o poprawność językową. Programy emitowane na antenie Polskiego Radia Dzieciom wspierają rozwój wyobraźni i kreatywności. Wspomagają także proces edukacji, odnosząc się pośrednio i bezpośrednio do programu nauczania.

 

Koronawirus wirusem osłoniętym cienką warstwą tłuszczową dlatego jest wrażliwy na wszystkie detergenty, w tym mydło, preparaty do dezynfekcji oraz promienie UV. Oznacza to, że łatwo go inaktywować prostymi środkami czystości.

Wirus przenosi się:

a) bezpośrednio, drogą kropelkową – zawierające wirusa drobne kropelki powstające w trakcie kaszlu, kichania, mówienia mogą być bezpośrednią przyczyna zakażenia. Odległość 1-1,5 m od osoby, z którą prowadzimy rozmowę, traktowana jest jako bezpieczna pod warunkiem, że osoba ta nie kaszle i nie kicha w naszym kierunku (strumień wydzieliny oddechowej pod ciśnieniem),

b) pośrednio, poprzez skażone wydzieliną oddechową (podczas kichania czy kaszlu) przedmioty

i powierzchnie. Wirus nie ma zdolności przetrwania poza organizmem człowieka, ulega dezaktywacji po kilku- kilkunastu godzinach.

Nie istnieje szczepionka ani skuteczne leczenie przeciwko koronawirusowi. Dlatego należy pamiętać

o przestrzeganiu podstawowych zasad zapobiegawczych, które istotnie wpłyną na ograniczenie ryzyka zakażenia:

1. Często myć ręce

Należy pamiętać o częstym myciu rąk wodą z mydłem, a jeśli nie ma takiej możliwości dezynfekować je płynami/żelami na bazie alkoholu (min. 60 %).  Wirus ma zdolność do krótkotrwałego przebywania na powierzchniach i przedmiotach jeśli skażone zostały wydzieliną oddechową (w trakcie kaszlu,czy kichania) osób chorych. Istnieje ryzyko przeniesienia wirusa z zanieczyszczonych powierzchni na rękach np. dotykając twarzy lub pocierając oczy. Dlatego częste mycie rąk zmniejsza ryzyko zakażenia.

2. Stosować zasady ochrony podczas kichania i kaszlu

Podczas kaszlu i kichania należy zakryć usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką – jak najszybciej wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyć ręce używając mydła i wody lub zdezynfekować je środkami na bazie alkoholu (min. 60 %). Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków, w tym wirusów. Jeśli nie przestrzega się tej zasady można łatwo zanieczyścić przedmioty, powierzchnie lub dotykane, np. przy powitaniu, osoby.

3. Zachować bezpieczną odległość

Należy zachować co najmniej 1 metr odległości z osobą, która kaszle, kicha i ma gorączkę. Gdy ktoś z chorobą układu oddechowego, taką jak 2019-nCoV, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki zawierające wirusa. Jeśli jest się zbyt blisko, można wdychać wirusa.

4. Unikać dotykania oczu, nosa i ust

Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być zanieczyszczone wirusem. Dotknięcie oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, może spowodować przeniesienie się wirusa z powierzchni na siebie.

5. Będąc chorym, mając: gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu po powrocie z krajów gdzie szerzy się koronawirus, jeśli nie upłynęło 14 dni od powrotu – NIE należy przychodzić do szkoły

Należy niezwłocznie zasięgnąć pomocy medycznej – udać się na oddział zakaźny albo obserwacyjno-zakaźny, zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi w Komunikacie krajowego konsultanta w dziedzinie chorób zakaźnych (https://liblink.pl/QCej5kiISN

Należy przy tym pamiętać, żeby unikać środków komunikacji publicznej, aby nie narażać innych osób. Zaleca się osłonięcie ust i nosa maseczka ochronną, która stanowi pierwszą barierę ochronną dla otoczenia.

6. Będąc chorym i mając bardzo złe samopoczucie, ale gdy nie podróżowało się do krajów, w których szerzy się koronawirus – NIE należy od razu podejrzewać u siebie zakażenia koronawirusem. Jednak w dbałości o własne zdrowie NIE należy przychodzić do szkoły, należy pozostać w domu i zasięgnąć porady lekarza rodzinnego. Objawy ze strony układu oddechowego z towarzyszącą gorączką mogą mieć wiele przyczyn np. wirusową (wirusy grypy, adenowirusy, rynowirusy, koronawirusy, wirusy paragrypy), czy bakteryjną (pałeczka Haemophilus influenzaea, pałeczka krztuśca, chlamydia, mykoplazama).

7. Mając łagodne objawy ze strony układu oddechowego, gdy nie podróżowało się do krajów,

w których szerzy się koronawirus należy starannie stosować podstawowe zasady higieny oddychania oraz higieny rąk i pozostać w domu do czasu powrotu do zdrowia, jeśli to możliwe.

8. Unikać spożywania surowych lub niedogotowanych produktów pochodzenia zwierzęcego Ostrożnie obchodź się z surowym mięsem, mlekiem lub narządami zwierzęcymi, aby uniknąć krzyżowego zanieczyszczenia poprzez niegotowaną żywność, zgodnie z dobrymi zasadami bezpieczeństwa żywności.

9. Zapobiegać innym chorobom zakaźnym poprzez szczepienia, np. przeciwko grypie.

W zależności od sezonu epidemicznego, w Polsce rejestruje się od kilkuset tysięcy do kilku milionów zachorowań i podejrzeń zachorowań na grypę i zachorowania grypopodobne rocznie. Szczyt zachorowań ma miejsce zwykle między styczniem a marcem. Ostre infekcje wirusowe mogą sprzyjać zakażeniom innymi czynnikami infekcyjnymi, w tym wirusami. Nie należy jednak traktować szczepień ochronnych przeciwko grypie jako sposobu zapobiegania zakażeniom koronawirusem.

10. Dbać o odporność, wysypiać się, dbać o kondycję fizyczną, racjonalne odżywianie.


20.03  Dzień Witaminkowy. Odwołany

Prosimy, aby dzieci dnia 20.03  były odpowiednio ubrane. Każda grupa wylosowała warzywo lub owoc. Nauczymy się zdrowo odżywiać jak i “gotować’. Proszę, aby każda grupa dostosowała ubiór dziecka do konkretnego warzywa lub owocu…

Grupa 1 pomidorki – garderoba czerwona.        Grupa 2 cytrynka- garderoba żółta.                    Grupa 3 ogórki- garderoba zielona.                    Grupa 4 marchewka – garderoba pomarańczowa                                                      Grupa 5 – banan garderoba żółta.

Dzień Witaminkowy  został przygotowany przez nauczycielki w grupach. Szczegółowe informacje na tablicy w szatni bądź bezpośrednio u Pań.


 Rekrutacja w trakcie zawieszenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych  w przedszkolach i szkołach 

Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych  w przedszkolach i szkołach nie ma wpływu na terminy rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz klas I w szkołach podstawowych.

Zgodnie z harmonogramem do 20 marca br.  trwa etap składania wniosków/ zgłoszeń o przyjęcie do przedszkola/szkoły. Dokumenty należy złożyć w sekretariacie placówki pierwszego wyboru.

Wnioski/zgłoszenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów można również nadać pocztą. W takiej sytuacji należy powiadomić przedszkole/szkołę pierwszego wyboru, np. drogą mailową,  o wysyłce dokumentów.